Körtelfeber

Kom nyss hem från vårdcentralen. Har varit där från 10.30-12.00 kul eller inte.
Undersökningen va näsa,mun,öron & blod prov "sticka på fingret".
Han visste tydligen direkt vad jag har "körtelfeber" inte undra på att jag varit
så trött på senaste tiden samt illamående. Jag sov ju 19tim varje dag endå va jag trött.
Finns inge botemedel till det så jag får stå ut, enda jag fick va hostmedicin som kostar!
Fick recept till nå tabletter så jag kan andas bättre, han märkte att jag har andningssvårigheter.
Hostmedicin + Tabletter = 245kr jag kommer fan inte ha råd.. jäkla skit!
Tröttheten / hostan kommer att hålla i ca 2 veckor till men de är inte smittsamt.

Jag kom fram till en sak då jag satt i labbet å skulle vänta på min tur med blodprov.
Jag är känsligare för blod än någonsin, shit vilken svimmig känsla jag hade när jag såg
en kvinna som skulle ta blodprov. Trodde jag skulle svimma vilken sekund som hellst.
När läkaren hämtade mig så va jag tvungen o hålla i väggen för att inte ramla ihop.


- Hur är det med dig igentligen?
- Jag är känslig för blod.
- Då kanske vi inte ska va i samma rum som den där kvinnan som gör provtagning just nu.
- Hellst inte.


Ja vad säger man?! Jag kommer svimma då jag behöver ta blodprov. En sticka i fingret
fick jag världens rysningar för, när hon skulle trycka ut blod. FY FAN!


Kommentarer
Postat av: jenny

jobbigt :( DU FÅR INTE SMITTA MIIIIG :O

2010-04-26 @ 18:32:34
URL: http://goodeenough.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0