Älskardjur

Jag å D snackar djur just nu. Gud va jag älskar djur asså, djur är kärlek!
Fuu för folk som plågar djur. Djur är så underbara.. hur man kan slå sitt djur?!
Jag ska iaf ha en hund som är golden eller Rottweiler. Det är dom mest finaste.
Nu kommer jag skriva om mina djur erfarenheter :

Jag är uppvuxen med djur. När jag föddes å tills jag blev 3,5 år så hade vi en hund
hos min mormor som bodde i Göteborg. Hunden hette Tim å blev 14 år gammal.
Långhårig tax var rasen.

När jag flyttade till min moster som bodde i Skåne "Helsingborg vid 4 års åldern så hade
hon 2 katter Roope å Rasmus. När vi flyttade från Helsingborg så avlivade vi Rasmus
pga att han va störd. Hans förra ägare hade kastat han i en svart säck å in i soprummet
under alla andra sopor. "fy faaaaan va grymt" Men Roope tog vi med oss till Stockholm.

När jag bodde här i Stockholm så skaffade vi oss en hund som hette Oscari. Jag va 7år.
Hade han å Roope ett långt tag till Roope rymde hemifrån å sedan fick vi reda på att
han blev skjuten av kommunen för han inte hade halsband. Oscari var en blandning
mellan Rottweiler, Schäfer, Setter å doberman. Tog bort han för drygt 4 månader sedan.
Det var de värsta jag varit med om. Men endå så vill jag ha fler hundar.

Rip Oscari <3



Efter att Roope rymde hemifrån så skaffade vi oss 1 Marsvin som hette Molly å sedan en till
som hette Maja. Men Maja dog efter en vecka utan anledning så min moster köpte en ny
som hette Mimmi. Båda gick bort vid 4 års åldern utav en idiotisk anledning.

Efter Marsvinens död så ville jag ha en katt. Moster gick med på att skaffa en katt så jag
visste att de fanns vildkatter ute så jag ville rädda ett liv. Kom på att kommunen skulle
bryta nacken av kattungarna för de skulle bara bli fler när de blev äldre så jag tog
hem henne. Hon fick Namnet Misse å är världens sötaste.



Efter Misse så ville jag rädda ytterligare en kattunge som föddes 2 år senare å de är min
bebis Elvis. Hur han vart så kelig fattar jag inte. Han är de finaste som finns.



Under 3 år så fick jag börja rida med i stallet Rävsta ridcenter. Det var ett av mina
bästa år. Jag älskar både ridning å hästar. Kommer säkert vela rida när jag
flyttar hemifrån å skaffar mig stabil ekonomi. Ridning är de bästa! <3






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0