Slutasenerpåmänniskor

Att det finns människor som ser ner på andra människor är obegripligt.
Det är idiotisk, omoget det är iaf min åsikt. Jag ogillar människor som ser ner på andra.
Just nu praktiserar jag på ett gruppboende ute i Hällsbo med människor som har
svagt handikapp eller down syndrom. De är underbart söta!!! Jag ser upp till dom..
Jag har sett hur stor skillnad det är mellan en frisk människa och en med down syndrom.
Jag kan ta några exempel på skillnad som jag upplevt..

Down syndrom
. Mycket pratiga.
. Håller ALLTID upp dörren om man ska någonstans.
. Om du tappar nått på golvet så lyfter dom upp.
. Ger dig en kram & är allmänt gosiga.
. Om de träffar en ny människa kommer de och presenterar sig själva.
. Är som små barn.
. Blir glada för allt & ingenting "ler".
. Dömmer INGEN för utsende / ålder / beteende.

Att de finns människor som kan snacka skit om dom! Ush.. Moget!
Helt seriöst så är dessa människor felfria, de vet vad som är ja / nej.
De tar inga gränser eller håller på att trottsa på idiotiskt sätt. Dom är för söta!
De har känslor precis som alla andra, de kan se / höra / känna..
Det är en människa vi pratar om, inget djur som vi kan behandla hur som hellst
bara för att de är annorlunda och inte förstår på precis samma sätt som dom flesta.

Jag ÄLSKAR min praktik!



Kommentarer
Postat av: Anna

Bra skrivet! :D

2010-03-20 @ 13:10:12
URL: http://sangster.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0