Umgåsmedjenny

Nu när jag tänker efter så har jag blivit mer mogen å kunnat ta tag i mitt liv.
Fan va bra, har alltid undrat hur början man söka jobb och sedan kunna söka?


Här är ett bra tips till alla er som tänker söka jobb utav olika slag:

. Planera hur ett bra Cv ser ut, sök på internet på förslag.
. Logga in på arbetsförmedlingen.se
. Sök området du bor närmast i om du inte har lust att åka långt.
. Kolla rubrikerna som passar just dig
. Kolla vad som krävs för att kunna jobba där
. sedan står det längst ner "ansök här"
. Följ instruktioner
. Dom hör av sig på telefon eller hotmail om de ser dig som intressant.


Det enda som är jobbigt är att du måste ge det mycket energi å tid för att det ska funka.
För mig tar det 4 timmar om dagen att söka, om man har stark vilja så fungerar det.
Allting fungerar om man vill! Jag trodde jag va dum i huvudet å aldrig skulle kunna
lära mig men ni ser, det fungerar visst om man har mycket tålamod "vilket jag inte har men" haha!

Nog om jobb just nu haha, idag var man ute och gick med Jenny. Gick runt i Märsta
typ 2 timmar tog det. Känns i benen fast känslan är skön hihi! Bra väg till en god vana..


Gammal bild på mig & Jenny




Kommentarer
Postat av: pimpXprincess

Svar: Ja, det är väldigt idiotiskt. Men jag sket i allt det där ;) hehe!

2010-03-24 @ 23:45:45
URL: http://pimpxprincess.blogg.se/
Postat av: Petra

Sv: Böckerna är faktiskt bättre än fimerna. Man missar många detaljer om man enbart väljer att se filmerna. :)

2010-03-25 @ 19:22:47
URL: http://linnea84.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0