Riksdagsvalet

Nu kommer min åsikt om vissa partier..

Socialdemokraterna är tummen halft upp tycker jag. Allting var bra då
Göran Persson var stats minister. Gillade hans åsikter å tänkanden.
Men jag gillar inte Måna sahlin. Tycker hon verkar dryg å vill få Sverige att
bli förändrad på ett negatift sätt. Nåväl så kanske jag röstar på de endå.

Moderaterna är tummen ner vilket kanske alla förstår. De tycker att alla människor
ska jobba fast att man är sjukskriven. De vill ta bort försäkringskassan osv..
Var ju en tjej som dog av canser för 2 år sedan som de drog in pengar för.
Mamman till henne tyckte att de lät som att de ville få henne å jobba för hon
inte dog innan. Man måste asså jobba om man fått bekräftelse till å dö?!
Detta har ju alla hört "rikare blir allt rikare å fattiga blir allt fattigare"

Sverigedemokraterna är tummen upp enligt mig. Jag vill att Sverige ska vara
Sverige. Om man tänker sig i klassrum idag så är 45 % invandrare.
Flera invandrare har tagit över jobb. Fast en sak håller jag inte med om när de
gäller jobb. Tycker helt ärligt att invandrar kvinnorna arbetar mycket bättre
än Svenskar. Det såg jag själv när jag praktiserade på sjukhus.
Blir kanske att rösta på SD

Nu åker jag till Norrköping. Å de regner som gör mig peppad på att åka! :)
Puss ;)





Kommentarer
Postat av: pimpXprincess

Om du gillar sossarna så ska du verkligen inte rösta på SD. Om du röstar på SD kommer det att bli mer hat i landet. Sverige kommer fortfarande att ta in invandrare, men det kommer bli mer hat bland invandrare och svenskar. Röstar du däremot ett parti som är FÖR invandring så kommer det att bli en större gemenskap i landet och mer acceptans, vilket leder till att invandringen inte kommer bli lika dålig som den är just nu. Välj sossarna! Då är det dessutom större chans att Moderaterna inte vinner. Väljer du däremot SD är det större risk att det blir Alliansen i fyra år till.



Lyssna på klippen jag la upp, så förstår du ännu mer varför du INTE ska rösta på SD.

2010-09-03 @ 11:42:10
URL: http://www.pimpxprincess.se/
Postat av: pimpXprincess

Svar: Ellinor har kommenterat din kommentar i min blogg. Läs!

2010-09-03 @ 13:02:13
URL: http://www.pimpxprincess.se/
Postat av: Mattias

Helt rätt Sandra. SD för oss två. Men det är av två anledningar:



1. Att folket har en gemenskap tror jag är viktigt och ger en bra sammanhållning mellan folket. Om folket har en bra sammanhållning och liknande kultur och värderingar blir det färre brott, mindre utanförskap och lägre arbetslöshet.

2. Vi behöver högre straff i det här landet, man kan inte begå ett flertal våldtäkter och sen sitta av några få år i fängelse, det är ett hån mot offret.



2010-09-03 @ 18:07:29
Postat av: Anonym

Jag ser inte direkt att det är någon fördel för dig att rösta på sd med tanke på att du är finsk, dvs inte svensk.



och man säger att man ska hålla sverige svenskt inte sverige sverige

2010-09-05 @ 22:33:39
Postat av: santhra

sv: Jag ska rösta på Social. Så länge man är född i sverige å inte bott hos sina föräldrar så är man svensk! :)

2010-09-05 @ 23:57:14
URL: http://pandrue.blogg.se/
Postat av: Anonym

en katt som är född i stallet är för fan inte häst

2010-09-07 @ 22:00:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0