Ta inte upp saker som hänt.

Hellu!

Vissa människor brukar säga att det som händer dig kommer alltid finnas kvar i ditt minne och att
man kommer bära med sig det hela livet. Klart att det finns i minnet, beror oftast på vad man
pratar om. Du kan inte radera dina barndomsminnen, men du kan försöka tränga bort det som
var jobbigt. Att tänka positiv gör att man kommer långt och orkar kämpa mot sämre minnen.

Om du blivit illa behandlad när du var barn så kommer du inte behandla dina barn på lika sätt.
du bestämmer själv hur du vill att ditt liv ska se ut och du kan alltid förbättra genom att tänka
positivt. Om du gjort misstag som yngre gör inte dig till en dålig person. Alla människor kan
förbättras och ångra det de gjort. Tycker inte att man ska gå efter vad som hänt förr utan se
framåt och "stay positive"

Några tips för dig som inte mår så bra som funkar på mig när jag känner mig nere är:

- Lägg dig i ett badkar och släck ljuset! Tänk igenom det som hänt och slappna bara av.

- Om du har en kompis som du kan lita på så prata med han / henne. Att få ut sina känslor är ett utav
de bästa metoderna för att må bättre. (Vet att vissa inte kan prata)

- Om du inte klarar av att berätta för någon hur du mår så skriv ner allting som du känner i en dagbok
kanske? Eller så skriver du ner det på ett papper och skickar det till en psykolog eller kurator.

- Lyssna på musik som får dig att må bättre. En låt med bra budskap kan få dig att tänka om.

- Jogga gå eller springa spåret kanske med musik i öronen eller lyssna på naturen.

- Gråta ut gör att den där stora tyngden man har inne i sig kommer ut. Det hjälper nog de flesta.

Nu ska jag se film innan jag ska sova!


Kommentarer
Postat av: Yo

Indeed..think positiv and be Happy!

2011-08-09 @ 22:09:30
Postat av: danten89

Vilken film ska du se?



Nej aldrig vart där :P



Bra tips där, väl värda att tänka på.

2011-08-09 @ 23:07:21
URL: http://animalcity.blogg.se/
Postat av: Dan Thor

Jag är verkligen INTE homofob =P

Haha.



Vilken film blir det? :)

2011-08-09 @ 23:15:18
URL: http://animalcity.blogg.se/
Postat av: Miss Sunshine

Sv: Tack! :)



Bra skrivet^^

2011-08-10 @ 09:52:53
URL: http://xmisssunshine.blogg.se/
Postat av: danten89

Jag är för allt folk?

Alla är lika värda i min Värld =)



Kul det med ;)

2011-08-10 @ 12:54:43
URL: http://animalcity.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0