Åsikt om julen

Ja som dom flesta av er vet så bryr jag mig inte om att fira jul men har förståelse
för dem som brukar fira & tycker att det är mysigt / kul. Jag ser inte iden i det.
Klart det är mysigt med att familjen samlas & man har julbelysning osv osv..
Men det finns för & nackdelar med att fira jul.. här är min åsikt!

Det som är bra med julen är att familjen samlas och har det trevligt. Man äter god
mat och öppnar sina presenter och får det man önskar sig. Alla är glada och trevliga.
Det är en lång tradition att just din familj vill öppna presenterna på morgonen och att
ni äter inte före kalle anka utan efter kalle anka.

Det som är dåligt med julen
som folk inte tänker på är att dem som inte har någon
trevlig familj att vara med då? Ska dem sitta hemma ensamma & vara deppiga?
Eller dem som har önskat sig något speciellt i julklapp & inte får det.. *besvikelse*
Kom inte att säg att man blir tacksam för det man får för besviken är man innerst inne.
Det finns mycket negatift med julen också.. folk begår självmord för de känner sig
ensamma mer än någonsin. Föräldrar lär barnen att inte ljuga men vad gör de själva?
- Mamma finns tomten på riktigt?
- Ja , klart han finns. Vart kommer leksakerna ifrån annars?


Ja som sagt det där är min åsikt, men klart de är kul för de som har de bra under
julen. Men jag tänker vara ensam och se på Kalle anka i år för det är lika kul.
Ja alla barn.. hoppas ni varit snälla så tomten besöker er! ;)


Kommentarer
Postat av: danten89

Rätt bra åsikter där :)

Jag tycker det är jättebra att familjen kan få en tid på året, då man umgås extra med varann och bara myser :)

Sen så finns det ensamstående osv.. men tycker det blir för stor uppståndelse om dem just kring jul.. resten av året då?:(



Är du kär? :)



2010-12-22 @ 23:41:59
URL: http://animalcity.blogg.se/
Postat av: Gabbis

kloka tankar!

2010-12-22 @ 23:46:10
URL: http://gabriielle.blogg.se/
Postat av: Mattias

Så julen är dålig för att några mår dåligt utav den? Om fler är glada så finns det inget problem och är man deppig så är man deppig dom andra dagarna också.

2010-12-23 @ 14:00:59
Postat av: D

Bra skrivet :), förstår vad du menar. Alltid tyckt om din syn att se på saker i ren allmänhet :)

2010-12-23 @ 14:45:11
Postat av: ashley

hahaha, asså santhra. INGA KOMENTARER säger jag bara. :P

2010-12-23 @ 17:14:15
URL: http://goodeenough.blogg.se/
Postat av: danten89

Hur har du det idag? =)



Kul att andra kan hitta kärleken =)

2010-12-23 @ 18:11:19
URL: http://animalcity.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0